torsdag 7. juli 2011

So, here we are again. Som nevnt tidligere – ustabilt nett fører til ustabil blogging. Men, vi kommer til saken!
Siden sist har vi fartet litt – både innenfor og utenfor Thailand. Men, kommer til ”utenfor”-delen litt senere. Solen dukket som kjent opp, og jeg solet meg til ble tvunget til å tilbringe de herlige dagene under lag av tøy – grillingen av baken, lår, legger, ryggtavle og bryst var såpass at det var nødvendig. Dag en etter forbrenning ble tilbrakt med bok (Shantaram, stooor anbefaling fra meg!), iskaffe og andre nødvendigheter. Dag to skulle det snorkles og bades på fire forskjellige øyer – det ble med en øy for min del. Du vet du er solbrent når saltet i havet svir..




Søndag har jeg for så vidt ingen bilder eller minner om hva jeg gjorde. Du vet du har ferie når tre dager bak i hukommelsen er borte.
Mandag derimot, var vi på rundtur på øya. Vi er ikke vant med å sitte stille på en plass når vi er på ferie, så det var dags. Vi lånte en taxi og kjørte på østsiden av øya, som er den stille delen. For oss turister, blir det ofte forklart at østsiden er som vestsiden, bare 20 år tilbake. Planen var å se en fiskerlandsby, gå i en mangroveskog, se en flott foss og returnere etter lunsj et sted. Fiskerlandsbyen fant vi – men en begynner å lure på hva som kvalifiserer som ”landsby”. Her var det 20 hus på påler i mudderet etterlatt av tidevann.. Og jeg synes Løten er lite.
Vi tok en båttur, før vi stoppet for lunsj. Vi rakk ikke å se noen fosser – stengt inngang, så vi dro til øyas buddhisttempel i stedet.
Vannfall skulle vi se i alle fall, så vi dro nedover til Klohk Plu dagen etter. Bildene taler for seg selv.











Mammas daglige rutine - mango, ananas eller kiwi. Mest mango, I think.






Kom i tanke om å ta den med meg - matche kråkeskallen min?

 
Vi hadde ikke mye tid, for jeg og mamma hadde avtale på Royal Spa. Jeg har nesten ikke ord. Har aldri blitt skjemt bort så mye i hele mitt liv, og jeg kan ikke si annet enn at.. Tja, hva skal man si. Steamrom, te, lichi, varm dusj, en time skrubbing, en time body wrap, tretti minutter med urteboblebad og druejuice, massasje i en og en hlav time etterfulgt av nok en times ansiktsbehandling.. Slik luksus kommer jeg mest sannsynlig ikke borti igjen.
Onsdagen ble brukt på en ting i hovedsak, og det er minibuss. Minibuss til ferja fra Koh Chang,  ferje i 45 minutter, minibuss fra havna og de 2,5 timene til Kambodsjas grense, minibuss fra grensen til Shikanou ville, 5,5 times tur sørover i landet. Og her sitter vi nå, på et hotell i strandkanten av hva som må være den mest partyinfluerte delen av Kambodsja. Og her kan jeg godt være en stund til. Liker allerede Kambodsja bedre enn Thailand! På fredag drar vi til Phom Penh, hvor mammas venninne og mannen hennes jobber på et barnehjem. Vi blogges vel etter det en gang J


... Good Bye til Koh Chang.




Grensen mellom de to statene.

 










1 kommentar:

  1. Så flink du er Maren. Koselig og høre fra deres reise. Ser nå at dere endelig har fått sol og varme. Spennende å se bildene, flink fotog.Hils gjengen. Klem bestem.R

    SvarSlett