tirsdag 12. april 2011


Første man som svarer på spørsmålet nederst får møte meg på Katta og hente en slik sjokosnurr i morgen tidlig...Bare fordi jeg er så blid i dag!
Denne dagen har har gått på skinner fra øyeblikket jeg sto opp, skjønner dere. For første gang siden, hva, jul? har jeg stått opp tidlig nok til å dusje før skolen. Ikke bare det - jeg hadde tid til å meditere da jeg var ferdig. Dere aner ikke hvor deilig det er å ha gjort alt dette før klokken er blitt sju!
.. I tillegg klarte jeg å sovne på bussen. Hvilket er en sjeldenhet med tanke på enkelte høylytte sjeler. 
... Og i norsktimen kom jeg i kontakt med en bok jeg vet jeg kommer til å like, etter å ha lest de 30 første sidene. 
... Og jeg fikk 6er på biologiprøven!
... Og jeg har fått inn bestilling på Mokkakake på Nærstasjonen - noe jeg synes er like morsomt hver gang.
... Og jeg har fått nye headphones. 
... Og jeg har spist meg mett på råstekt kringle (noe av det beste jeg vet!)

Det ble nesten for mye for meg. Så da bakte jeg litt bare for å slenge meg over toppen.


 Så nå skal jeg og Emilie kose oss med Pinoccio og iskrem (3. kvelden på rad!) før jeg muligens summer meg til å gjøre ferdig religionsprosjektet. Jeg vil ikke at overskriften i HA torsdag skal være "Sexy peruaner drepte løtensokning i raserianfall". Det er ikke utenkelig.


Så spørsmålet mitt i dag, er;
hva er pi. Hihi 

5 kommentarer:

  1. Pi er en gresk bokstav. I matematikk står denne bokstaven for et helt spesielt tall, nemlig det tallet du får dersom du tar omkretsen til en sirkel og deler på diameteren. Pi er det samme tallet i alle sirkler. Pi er en konstant.

    Omkretsen til en sirkel er lengden en gang rundt sirkelen. En diameter er en rett linje gjennom senteret som deler sirkelen i to like deler.

    pi = omkrets / diameter ≈ 3,14.

    Julieee

    SvarSlett
  2. Herregud xD hahahahaha! HA-overskriften er genial. Neida, den sexy peruaneren skal ikke drepe deg, men takke deg for notatene :)
    Skal leses og pugges.
    Lykke til med nynorsken!!!!

    Og spørsmålet...siden Julie alt har tatt seieren...forkorter jeg svaret hennes med;
    Pi er 3,14 ... hahah

    SvarSlett
  3. Jeg akter å trumfe de to jentene over ved å si at "pi" er en matematisk formel og et ord. men viktigst av alt er ikke "hva er pi" spørsmålet ditt, siden det ikke er et spørsmålstegn bak er det ikke spørrende form, men heller et utsagn.
    Spørsmålet er "jul" siden det er det eneste spørsmålet i innlegget, og jul er en førkristen høytid!:-D

    (jeg vet jeg synker lavt, men når det er førstemann til mølla og jeg ikke er førstemann må jeg jo sno meg rundt, kan jeg få sjokosnurr allikevel...?(A))

    SvarSlett
  4. Hahaha.
    Dere tenker ikke som meg.. Pi er ghetto for "pie" - pai. Må tenke litt kulturelle forskjeller her!

    ..Neida, Julie og Pati hadde rett. Men jeg kan lage deg noe en dag alle sjokosnurrene ikke er oppspist, Truls

    SvarSlett