mandag 27. juni 2011

Hallaaa :D
Gjett hvor jeg er. Hint: Jeg skrev om det forrige innlegg. Jeg sier ikke svaret. Bahaha.

Noen ting har jeg merket meg med Thailand (faah.. der røpte jeg meg!).
  1. 1.       Det er ufattelig billig. Vi kjøpte karri/scampi/kylling og ris m/0.6l vann til alle, for 35 NOK. Bhat er kult.
  2. 2.       Folk kjører på feil side av veien! Dette kommer jeg bare ikke over. Oda har spurt minst 3 ganger ”Hæ? Skal pappa kjøre?” Når han setter seg inn foran på venstre side i taxien. Nei, sjåføren har bare flyttet ratt, girspak og pedaler til høyre. Hvorvidt kjørefeltene også er byttet er nærmest diskuterbart, for ingen av de sjåførene vi har møtt hittil har overhold reglene i så fall. Stiplede linjer er kun guide til når man er alene på veien – er man flere, kjører man sikksakk. Jeg sjekket speedometeret, og switchinga går i 80 i tettbebygd og opptil 140 på motorvei. Og mind you – dette er i en Asia-size minivan med 9personer totalt.
  3. 3.       Det er ikke så mange turister i desember til april. Why? Regnsesong. Har i grunn ikke tatt sola i nærmere øyesyn enda, med mindre gjennom tett skydekke teller. Jeg plages ikke – ja, Julie kommer til å mobbe meg verre enn Fy når jeg kommer hjem(bleikfiiiiis), men helt ærlig folkens… What else is new. En kan legge meg på svart sand, helle sololje på meg og sette sola på 40 sterke 24/7. Jeg eier ikke pigmenter for den slags. Ender kun med fregner, solbrent/flassende nese og minst 100 nye føflekker.

Ellers så har jeg ikke tenkt til å skrive så fryktelig mye, annet enn at mamma har gitt meg noe spesielt.. You see, jeg var alltid så sjalu på Pia i klassa på ungdomskolen, fordi hun fikk penger for alle sine karakterprestasjoner på vitnemålet. Jeg fikk nada, enda jeg jobbet som en gris. Nå har det endelig paid off: 5 timer spabehandling, dere. Hva den innebærer står utdypet i ett av bildene under, men goddamn. Jeg svever på rosa skyer.
Ja. Da blir det bilder. Kos dokker




Klare til tur. Først Zurich, så Bangkok.


Sjekk linselus i bakgrunn.. Overtrøtte her? Neh.


Vi er i Bangkok, nanananananaaaanaaa. Dutyfree er forresten mellomnavnet til Oda.


Bangkok fra toget. Jeg fant et digert (type 5 x 10 m) skilt med "Quality norwegian paint : JOTUN" på. Slå den.


Pappa vil helst ha så sterk Chili at han svetter i ansiktet. Sånn som her. Uheldigvis for han er Thaifolk så redde for søppel at de ikke gir ut servietter med maten. Haha, bæsja seg på leggen.


Toalettet på besinstasjonen. Dunken med bøtta = trekkoppfunksjon. Dopapir = ikkeeksisterende. Dere ser vel at det ikke er noe dosete, men fotplattinger? Interessant.



Vasken var forsovet også utendørs. Kult. 


Første overnatting, på havna før vi skal ta båten ut til Koh Chang. 



Say hello to my little friend. Hadde en kompis til på badet der, men de er vel i overtall her ute. Thank God de spiser kakerlakker og stuff, så bare glad for å ha dem! :)


Eieren hadde plukket Lichi til oss når vi våknet, fra egen hage. Idyll much?


1. Natts Bungalow.


Nevnte jeg regntid?


Anyways.. Regntid. 


Flere enn meg som får "Headscull Island" assosiasjoner her eller? :o


Hollywood rip off. "Welcome to Koh Chang".


Hotellet. Pool in the Back..


Maarns seng :)


Pool in the front. 


Bungalowene foran. 


Hotellet fra strandplattingen.



Mener å huske pappa stemte "godkjent".


King Kong neste!


Bananblomst. Kult.


Papegøyeblomst. Kult. 


Detoxbehandling til halv pris, sponset av mamma. Kulest!


Kokosnøtt i strandkanten. Kult.


Huske på stranda. Kult. Melkespreng-like flekker. Ikke så kult.


Woodoo på G. Pappa vurderer pro's and con's.



Blomme.


Og badet på hotellet til slutt. 

Vel, nå skal jeg ligge på bassenget i noen timer før vi skal på elefant-backriding om om 4 timer. Håper alle dere der hjemme har der like grusomt som meg.

:)

5 kommentarer:

  1. Ser ut som en helt grei start på ferien dette, Maarn :-)) Denne solelskeren håper jo dere får litt solskinn også da, brun el. ikke - det er solenergien som teller!! Kps dere og hils! Klem, Hege

    SvarSlett
  2. Fine bilder, koselig å høre om deres reise,synd at været ikke er topp.dårlig her også,til trøst. Med dere kan jo utforske landet litt i påvente av solen, Klem til dere alle fra oss."bestemor R "

    SvarSlett
  3. Det gjelder å lide i stillhet. ;-) Ha en fortreffelig tur og hils gjengen fra øss på Rya.

    SvarSlett
  4. Litt misunnelig ...

    SvarSlett
  5. Koselig innlegg Maren, tror dere opplever masse,
    klem bestem.R

    SvarSlett