fredag 28. januar 2011

Det finnes ting en leser som aldri forlater tankemønsteret ditt. Eller bare forandrer det fullstendig. Forrige helg hadde jeg en sånn tanke. 
Hvorfor i alle dager må vi tenke at uken starter på mandag?
"Fordi den gjør det". Pfft.

I følge den Maarnske kalender starter herved ukene på søndag. Det er bare så vanvittig mye mer praktisk! I første omgang så var det igrunn bare fordi det passet meg mer i henhold til treningsplanleggingen min. Starter du knall på søndag, så har du ikke den dagens mellomrom på lørdag og fullføre det du ikke klarte uken etter. Men det er jo flere fordeler og..!
  • Om en starter uken på søndag, starter man egentlig med en fridag. Begrepet blåmandag kastes kanskje ikke ut av vinduet, men i det minste har du en ladedag som kan fylles med enten produktiv jobbing eller produktiv soving. Your choice.
  • Du kan avslutte uka med å feste!! Ikke noen hangover siste dag i uka, bare head over heels fest og Oa hela natten. Foretrekker det over å vente på at uka skal starte med Tømrerlaget i toppetasjen, storm i mageregionen og blylodd i resten av kroppen,yes?
 
Forresten så fullførte jeg del en av ukesmålet mitt i går; 6km på mølla. Og det uten mp3, som forøvrig hadde bestemt seg for å sove litt.
Derfor ble uka seende slik ut:
Søndag:6km (to av dem til treningssenteret), null kake
Mandag:3km, styrketrening og null kake
Tirsdag: 5km, pilates og null kake
Onsdag: GLEMTE SKOENE MINE! Så fikk ikke trent. Men null kake
Torsdag: 6km, styrketrening og null kake *note - spiste litt is..
Fredag: ----
Lørdag: ----

Men, to mil! :D Herlig for meg. Og siden noen *host* ikke ga meg forslag til premiering, ble det bruk av gavekort på salg. Garderoben min tok imot nye jeans, pilotjakke, T-skjorte, skjortekjole, belte og øredobber med åpne armer <3

Så om deres høyeste ønske ikke er å blakke meg, foreslår jeg noen forslag da jeg lanserer uke 5s mål på søndag. Vi snakker om min økonomiske fremtid her dere. Ta litt ansvar.

2 kommentarer:

  1. JEg synes du bør belønne deg selv med å lage kake til meg :)) og du skal selvfølgelig IKKE spise den. Hahahha!

    SvarSlett
  2. Send bestilling og kom hit og hent den!!! Du har fader meg ikke vært her siden FØR jeg dro til USA. Og dette kaller man venner. Men du vet det er deal med kaka ;)

    SvarSlett