mandag 24. januar 2011

Nyttårsforsetter er for folk med selvdisiplin. Det funker dårlig med mål som trenger kontinuerlig oppfølging når man som regel tar en innspurt i slutten av løpet. Det gjelder lekser, trening, vasking, og selvfølgelig er jeg som alle andre kun snill i desember. For å sitere yndlingsdvergen min:

"I'm wasted on cross-country! We Dwarves are natural sprinters, very dangerous over short distances. "
 <3

Uansett. Så istedet for å ha nyttårsforsetter, skal jeg sette meg nye mål ukentlig. Litt kortere frist, litt lettere å overholde. Dessuten ser statistikken med seier vs fail (forhåpentlig) mye bedre ut på slutten av året.
So, mål for uke 4:
  1. Løpe 2 mil (prøver å få det til uten å regne med til og fra treningssenteret, men hey..)
  2. IKKE SPISE KAKE UTENOM LØRDAG.
    Serr. Tror ingen av dere forstår hva slags ondskapsfull sukkerfelle det er å jobbe på kafe. Spess ikke når du er den som lager kakene. Og faktisk må kvalitetssikre litt. Vet med meg selv at jeg er umåtelig flink på kvalitetsikring.
Men. Jeg trenger en premie. Ingenting er gratis, men noen som har gode forslag? Og vi snakker ikke-spiselige og evt tom lommebok-vennlige forslag. Siste kan strykes om nødvendig...

 Andre enn meg som savner sommern forresten?

2 kommentarer:

  1. Så flink og klok du er Maren! For å ta det siste først - JAAAAAA!!!! Jeg lengter så fryktelig til sommeren,- slippe altfor trange bukser fordi man må ha på denne stillongsen, og ikke minst kaste sokkene!! Og, selvfølgelig - VARMEGRADER og forhåpentlig masse sol!!!

    Tror det er veldig lurt med ukentlige mål. Mye lettere å klare å gjennomføre og man klapper seg selv oftere på skulderen, som igjen fører til skikkelig godfølelse :-)

    Har ikke så mange gode tips på hvordan du i større grad skal trappe ned kvalitetssikringen av kakene, men jeg skal bli flinkere å komme til Stassjonen, og da skal jeg skryte uhemmet av hvor flink baker du er - som ikke smaker på resultatet... Kan det hjelpe litt, tror du.. ;-) ?

    Synes forresten trimprosjektet høres veldig bra ut. Dette er bra, flotte mål, men bli ikke FOR streng mot deg selv nå!!

    Ha ei herlig uke, og hils familien. Hvordan er hverdagen uten Alfa, forreseten... :-( ( hvis dette er kjipt å svasre på, så gjør du selvfølgelig ikke det :-))

    Klem, Hege (Mina-tante ;-))

    SvarSlett
  2. Skal hilse familien! :)
    Mamma er i Oslo på skole denne uka, ellers så er det bursdagen hennes i morra og vi lurer på hva vi skal finne på. Og du burde så absolutt komme innom stasjonen igjen!
    Ukene uten Alfa er rare, det kjeftes fortsatt fordi vaskeromsdøra står åpen helt til vi innser at det er ingen til å spise undertøy lengre..
    Hilse alle sammen du og! :D

    SvarSlett