onsdag 23. mars 2011

Tenkte egentlig at jeg skulle være litt dyp her på bloggen i dag, og bare skrive en forklaring på forrige post. Så modig er jeg ikke. Derfor bestemte jeg meg heller for å fortelle om mitt livs store lidenskap.
Den gangen jeg var en søt liten 5. klassing, så jeg Ringens Brorskap hos min onkel på storskjerm i stua. Tror det er det nærmeste jeg har kommet en religiøs opplevelse i hele mitt liv. Når jeg innså at mamma hadde bøkene i skapet, leste jeg alle sammen. Som 5. klassing. På 3 mnd. Ikke for å skryte, men det var et par ganske imponerte studenter vi hadde i klassa når jeg hadde bokomtale i norsken. 
Når jeg fikk låne 1ern og 2ern på film i 6. klasse så jeg dem hver eneste dag etter skolen i 2 måneder, mens jeg spiste brødskiver med honning haha. Vanedyr.. 
Etterhvert så har jeg laget meg en ganske fin samling med Tolkiens og Jacksons underverker.



Her har vi da for eksempel miniatyrfiguren av Minas Tirith,
Ringens Brorskap og To Tårn på lydbok,
filmmusikken til Howard Shore på samlede CD,
.. Og DVD av konsertene hans..
Ringenes Herre på BlueRay,
Tales From the Perilous Realm,
Silmarillion,
Children of Hurin,
The Hobbit,
Trilogien illustrert av Howe og Lee, og
.. notatboken min om Ringenes herre. Denne nerdifacten skal jeg komme litt tilbake til..
Jeg har forresten to movie-Guides bøker i tillegg, men de er for store for den hylla der. Lol.


 Jeg var seriøst så utålmodig med å få the Extended ed. at jeg importerte de fra Tyskland (de første til å få dem i Europa). Derfor er det ingen norsk teksting på dem..


Min lille notatbok ja. Her skrev jeg stikkord fra bøkene - alle de detaljene jeg var redd jeg skulle glemme. Hvis du ser nedenfor, ser du hvorfor.

Jeg ble tatt inn til Audition til Kvitt eller Dobbelt! Uheldigvis så var jeg ikke flink nok på slektstreet til Elrond, og jeg husket ikke den tredje dragen som er nevnt - derfor kom jeg ikke med. 


 Det gjorde denne karen. Han kom seg opp til 48 000kr spm, men han faila.
  
Skal ærlig innrømme at jeg var noe forarget da jeg satt i sakkosekken (ironisk nok der jeg så RH for første gang), og tenkte at det der kunne vært meg..
 

Men så ble jeg god og varm i magen igjen da han ikke klarte det - for jeg kunne alle spørsmålene, jeg. G.E.E.K. Og selvgod. At det ikke finnes medisiner mot sånt. 

Så nå sist sommer bestemte jeg meg for å tatovere meg. Eller, bestemte meg vel for tatoveringen for 5 år siden, men tok den nå. Googla ei ok tattoosjappe i Athen, og trasket gjennom hele på tvers med turistkart i hånda. Gikk helt fint. Så kom jeg forbi denne bygningen:
 Det måtte jo være et tegn!

Shabam, og 30 min og jeg har en kul tatovering. Jeg kommer til og med til å like den etter jeg har vært russ 2011.. No offence, Holen :)
Andre enn meg som har syke obsessions?

3 kommentarer:

  1. Haha, så bra. Digger at du digger det!! Husker du prøvde å få meg til å bli fan også, jeg som ikke skjønner noen ting. Hihi

    SvarSlett
  2. Hallo - det var en tafatt affære hahaha.

    SvarSlett
  3. OMG, jeg jeg gjør jeg! Egentlig, både Steve og jeg gjør! Vi elsker LOTR! Da Steve var i hæren, ga kompisen hans ham Trilogy med The Hobbit og han leste dem .. fyren som ikke liker å lese .. lese dem rett gjennom! Kompisen med signert boken, med en innskrift i alvisk! Steve er Samvis, og Chris er Frodo! (Ikke sikker på hvor jeg passer inn, hvis jeg selv gjør) Jeg leste bøkene da Steve kom hjem fra hæren og ble hekta! Vi har siden forsøkt å få Alex til å lese dem, til ingen nytte helt enda, men det er ikke til å stoppe oss fra å prøve. Vi har nå tre ulike sett av bøkene, er man en lær-bundet, juveler copulation av de tre. Jeg var sint på at Peter Jackson ikke gjorde The Hobbit filmen første, er min favoritt. Men jeg har sett på internett at han er i verkene på den. Yayy! Flott å vite jeg ikke er den eneste kvinnelige kødd som elsker dette;) (Hope Google Translator arbeidet igjen;)) xoxo Håper vi får se deg når du kommer inn til byen!

    SvarSlett