onsdag 16. mars 2011

Tyskland.
No kjem det.
Dag en var.. Lang. Med en gang jeg var fremme på flyplassen sto de der, og det var vel 45min å kjøre før vi var fremme. Det var tett oppfulgt av tacos og avslapping, før det bar ut på by'n. Som nevnt så var det Mardi Gras, eller Fasching feiring mens jeg var der. Så kostyme og sminke ble plukket ut av kofferten før vi heiv oss av sted på "Ladie's night"..

A nurse and a sailor, sitting in a tree..
Dagen etter ble like lang når den startet klokka seks med 4 timers søvn. Hohoo.. Tysk skoledag. Interessant. Fredagen hennes er "langdagen", og vi snakker fra kvart på 8 til 4!! Herre. Heldigvis for meg så hadde hu prøve første time, slik at jeg fikk gjort ferdig den dumme religionsoppgaven min. Etterpå dro vi på kaffetur (pausa hennes var på nesten 3 timer..) og senere begynte sightseeingen i Darmstadt. Etter at vi hadde vært på polet, vel og merke.


Drikker ikke alle i lunsjpausen, da?



 Jenny, meg, Tina og Melanie på en sofa det sto "Denne vil vi bli kvitt - bare ta den" på. Så vi tok en pause og en is. Melanie var forresten blodfan av Kaizers! Hun hadde deres egne sko.. Haha, kvor kult er ikke det..


Dette huset er designet av en som het Hundertwasser, og har ingen hjørner, ingen like vinduer, og taket er organisk. Vi fikk gå inn, og guess what. Det er et borettslag. Haha. Awesome.
Etterpå hadde vi både engelsk (Macbeth) og gym, som gikk helt fint. Det ble avslapping hjemme i noen timer før vi styra i vei på en fest hos ei jente som het Nille. Det var kjempekoselig, og jeg fikk smake både apfelwein, diverse schnapps og greier. Vi var i godt humør.


 Noen var litt trøttere enn andre.


 Så nærmet tidspunktet seg... Klokka ble 22.30, 23.00, 23.45... Og det gikk altfor fort! Jeg var plutselig supergammel!

 Heldigvis hadde Jenny tatt hensyn og kjøpt meg en champagne. Det hjelper visstnok mot rynker.

 Den informasjonen (og the fact at det var litt høyere prosent enn vanlig) blidgjorde meg nok til et gruppebilde. Og litt til også. 


 Men så fikk jeg rynker likevel. Mark syntes jeg var rar.
  
Men jeg fikk ikke bare rynker.. Klokka ett kommer hele rommet med en stor kake, improvisert frem av sjokolade og marshmallows! Jeg har bestemt meg for at tyskere er ok. Spesielt siden de lot meg spise nesten halve (bildet er Jojo og.. Ehm. Eva?)


8 timer fikk jeg mer kake. Sjokoladekake og kaffe på senga, før vi dro til Primark for å shoppe. Fant en del fine smykker, men alt av klær var borte.. Vel, endte opp med skjorte, bukse, sokker, topp, 100 000 armbåndt og verdens kuleste mutanter av John Lennons solbriller. De er på et bilde nedi her, trur eg.

På kvelden tok foreldrene meg og Jenny med på et hemmelig sted de hadde reservert bord. Viste seg å være en helt nyåpnet mongolsk grill. 



.. med verdens største buffett. Og tro meg, drar du dit får det ordet aldri samme betydning igjen. Det var rader med ferskt kjøtt og fisk, grønnsaker og diverse som de tilbredte spesielt for deg i en av de sju sausene du kunne velge mellom. Sushibar, åpen til plukking. Fire supper tror jeg. Og en hel haug med tilberedt stekt ris, nudelretter og de vanlige asiatiske rettene.
Be jealous.


 Forretten..


 Nytelse i praksis.

  
Pluss varm plommevin og bursdagsang fra de ansatte, haha. Det var tilbud om kake, men etter to runder kake etter de to rundene med mat var det.. uaktuelt. 
Uheldig for meg så har jeg veldig lav toleranse for enkelte matsorter. Asiatisk being the main one, i tillegg til fritert mat og oljer. Så enden på visa ble at jeg lå over doskåla mens vi egentlig skulle ha festet. Men ellers var det ikke så ille å være 19 år. 


Dagen etter var egentlig både jeg og Jenny i ganske fin form, så i stedet for å ta en recovery day dro vi på paraden i Darmstadt. Vi burde ha en sånn tradisjon i Norge og! Det er nesten som et eneste stort russetog, med barn inkludert. De har politiske karikaturer, folk i middelalderdrakter og storband som kaster ut schnappsflasker, godteri og ..pølser? Det er jo russetog, 17. mai og Halloween i en eneste stor fest. 


Foreldrene er forresten verre enn barna.. De løper rundt og samler godteri i putevar, handleposer, hatter og div. Herlig herlig.


Smiling, spinning Jenny :)
Kvelden gikk med til Racletteparty i familien, etterfulgt av iskrem med bringebærsaus.. - Ja, jeg fokuserer mye på mat.
 

Ooog alkoholpriser. Er du 18+ kan du kjøpe så sterkt som mulig. Skal ikke nekte for at jeg benyttet meg av den.

  
Siste kvelden for eksempel. Da var vi ute til klokka nærmet seg halv 3. 
 

Aller siste dagen var hodet litt susende, småsliten men happy. Da gikk vi oss en tur og jeg måtte selvfølgelig innom et bakeri. Jeg er litt tradisjonell der at jeg mener supermarkeder er noe dritt. Jeg vil helst innom slakter'n, grønnsakshandler'n, bakeriet og hele sulamitten. Det er så koselig!


Men det er jo ikke noe poeng med konditori, for det hadde jeg jo hjemme. Ulli, moren til Jenny. Hun er hands down en av de beste kokkene jeg har møtt. Og den plommekaka du ser over, den har jeg fått oppskrift på. Kabam.
 
<3
 

Mine fabulous solbriller!
 

Hadet huset.

  
  Hadet tyskland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar