søndag 7. oktober 2012

I natt har jeg hatt den sykeste drømmen jeg har hatt på lenge - og jeg drømmer mye sært.

For det første så flyttet jeg. Jeg var visst på venteliste til en annen litteraturrettet skole, som lå langt inne i en skogkledd dal og alle bodde på rom ved siden av hverandre. Det var som en folkehøyskole på universitetsnivå. Jeg delte rom med Sarah og Helle, og Sarah drev å styret med senga si for å få hodeenden bort til meg slik at vi kunne hviske hele natten haha. Når jeg så ut av vinduet så jeg en kjempestor og blå fotballstadion (Odd Grenlands hjemmestadion visstnok), med gigantiske lyskastere og en megafonstemme gjallet utover hele dalen. Litt lenger bort var det en hockeyhall med like mye liv, og laaangt borte i horisonten kunne man se at IKEA hadde farget grantrærne slik at de stavet logoen deres og piler bort til utsalgsstedet. 

Første som skjer når jeg ankommer er at jeg blir overveldet av livlige ungdommer som fester på rommet, løper i gangene, krangler og spiser mat. Ikke fritt for at jeg er litt redd. Her har jeg byttet ut UiB, som mange sier er den beste litteraturutdannelsen en kan ha (i Norge), med en folkehøyskolelignende sak in the middle of Nowhere?

... Så vi drar ut på byen, og folk driver med sprøyter overalt. Jeg spør noen av de som jeg går med hva de tar, og hun sier "Kokain, flytende. Det er helt sykt hvor mange som gjør det". Og utover kvelden, blåser jeg i alle varsler om at dette er farlig. Jeg skaffer en sprøyte som skal settes i armen og en slange settes i tillegg i haken. Skuddet settes sakte, og jeg kjenner at ro settes inn hvor dømmekraft pleide å holde til. 



Jeg snubler meg over broen for å komme til bussplassen, glemmer jakka mi og i iskulden kommer jeg meg på en eller annen måte hjem etter å ha mistet bussen. 
Da tisser jeg på meg i gangen, og fortsetter bare uten å holde meg i ti meter bortover mot rommet mitt. Ingen reagerer.

Når jeg kommer inn på rommet vårt er Sarah helt i oppløsning, og merker ikke engang at jeg er litt vekk. Hun har nemlig en graviditetstest i en hånd og en mobiltelefon på den andre. Hun får nemlig SMS med resultatet på og der står det at "på en skala fra en til ti er du bare "fire" gravid, så det er lite sannsynlig". Hva fader tenker Sarah, og sender en til. Hun får dermed bare tre, og konkluderer med at hun bare er hormonell og ikke gravid. 
Så går jeg ut i gangen igjen og møter en fransk gutt som jeg møtte i Australia, og plutselig så tisser jeg på meg igjen. Og alle ser det, og det er kjempeflaut. Våkner etter å ha tørket opp alt med papirlommetørklær i alles påsyn.


og denne drømmen fortsatte like sært 3 ganger etter at jeg våknet, og var like redd for at jeg hadde begynt der hver gang! Jeg elsker jo Bergen!

Håper det er flere enn meg som har slike syyyyke drømmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar