tirsdag 24. mai 2011

Føler liksom jeg har faila som matblogger i det siste haha. Jeg har laget to forskjellige iskaker, 2 rabarbrapaier, rispsgrøt, en fyrstekake, 2 monstercookies, mine herlige havrekjeks (disse kommer!), laksesalat, og østlig kylling med tzatsiki og hummus. Men har jeg tatt noen bilder eller skrevet noen intro til noe? 

Neh.

Derfor, synes jeg dere skal få velge hva dere vil høre om. Er det noe dere vil jeg skal legge ut eller prøve på, og fortelle om forsøket? Som sist, beste forslag kan velge å få resultatet!


Sjokolademuffins... Nam

9 kommentarer:

  1. Fatty - krokan eller (litt)sunnere aprikos?

    SvarSlett
  2. jeg vil komme på besøk å få kaker!!!
    fra julie den kule!

    SvarSlett
  3. Kaker til syke mennesker? Pøh. Etter tirsdag en gang, lett

    SvarSlett
  4. Jeg vil gjerne høre om iskakene! Begge to! :) Og kanskje litt om rabarbrapaiene, hvertfall nå som sommeren er på vei! Til høsten er det godt med ripsgrøt, kanskje du kan prøve å putte inn den oppskriften sånn innimellom? Og fyrstekake! Den kommer jeg ikke foruten, så bittebittelitt om den også? :))

    Nei vent! Monstercookies! Jeg må ha! Legg ut :D Og etter noen Monstercookies hadde det smakt med noen av dine herlige havrekjeks, men de kommer jo ;)

    Og med all denne usunnheten, skulle det vært godt med laksesalat, og østlig kylling med tzatsiki og hummus imens du er i gang!

    Hilsen Elise som liker å spise

    SvarSlett
  5. Haha, har hørt og smakt alt allerede :D

    SvarSlett
  6. Emilie, du teller ikke.
    Jeg kan få putta inn alt unntatt Fyrstekake (hemmelig oppskrift fra arbeidgivers mormor) og monstercookies - for de glemte jeg å lage noen oppskrift på hahah.

    MEN.
    Muffins kommer i kveld. Malteser-muffins, som på bildet over. Fikk flere spørsmål om de på skolen, så me kjøyra på ;)

    SvarSlett
  7. God dag, jeg er en ung ikke-student som lever student-livet og derfor spiser jeg nesten bare nudler. Lurer derfor på om den unge damen kan noen enkle triks og tips for å sprite opp nudlene mine, evt et annet måltid som er billig og kjapt og ikke kommer i en innpakning...?

    SvarSlett
  8. Det enkleste som kan gjøres for å smaksette nudler (billigst mulig) er å kjøpe et glass med f. eks. Thai karripasta (grønn eller rød).. Et glass koster vel 25kr elns, og du bruker 1 ts per posjon nudler om du skal ha lite kraft. Øk til 2-3 om du skal ha mye. Ellers billig mat er vel slike ting som du ikke vil ha ettersom du "vil ha alt det fettet du kan få" som du sa sist du var her, og meieri er ikke det billigste. Men et annet godt alternativ for å få det kjære fettet ditt på en smakfull måte er å koke nudlene uten smakstilsetninger, kun salt. Bruk 1/4 glass ferdig grønn pesto og putt i stekt flesk. Kose seg..

    SvarSlett