søndag 13. februar 2011

I går så var den ultimate fryse-rævva av seg dagen. Jeg har aldri (note, på en dag) holdt på å miste kroppsdeler opptil flere ganger på grunn av kulde. Jeg er ikke ment å være nordmann - eller så er jeg bare unormalt dum.

Klokken 08.10 var jeg i gangen, og skulle løpe på jobb. Rekker aldri treningsenteret på lørdager ettersom jeg jobber, derfor tenkte jeg at jeg skulle løpe meg en tur. Dum tanke, ettersom den ikke var etterfulgt av stilongs. For jeg løp i en bitteliten treningstights, 2,5 kilometer, i 26 minusgrader. Jeg mistet følelsen i lår/rumpe etter 50 meter. 
De siste 200meterne spurtet jeg så jeg skulle få kommet meg inn i varmen, bare for å nå døren og innse at den var visst frosset den og. Så jeg debaterte med meg selv i 5 min om jeg skulle ringe forsterkninger da en tilfeldig forbipasserende reddet både dagen og livet mitt. Tilsammen var dette 45 min i minitights iskulda.

Så var det tid for vors hos Henriette, som ble 19 år. Det ble liv. Jeg koste meg.
  Visste dere at 24 timer uten søvn tilsvarer en promille? Dette er en fakta jeg synes kommer godt med, ettersom jeg tåler null alkohol og blir happy på 2 vikingfjord. Sier bare jeg har sovet litt lite! For klokken halv ni var jeg på vei opp, og jeg kræsjet ikke før køa inn på Styx. Det er det verste jeg har vært med på siden husker ikke.
Veldig tynne strømpebukser + shorts + faux leather sko + 30 min kø & 29 minus = meget redusert, skjevende Maarn med en lilletånegl mindre. Når vi slapp inn satte jeg meg bare i trappa, emo som bare det, mens Siri-Lill prøvde å få liv i tærne mine, og Julie ofra jakka si. Det var et tappert forsøk. Dermed ble vi hentet, jeg pakket meg inn i Uggs og hva det nå enn var som lå i bilen - før jeg klokken to la meg i fosterstilling i dusjen med 40* på vannet. Tok 25 min før rød/blåfargen hadde forlatt kroppen min. Men nå er jeg ganske fin igjen!













Koselig med jentene! :)

1 kommentar: